19 Şubat 2015

Sosyal medyada maddi manevi güvenli paylaşım için

Sosyal medyada paylaştığımız ve hakkımızda fikir veren kişisel bilgilerimizin güvenliği hakkında yeniden düşünmemiz gerekebilir. Öyle ki sosyal medya siteleri üzerinden özelimize ait paylaştıklarımız yüzünden, başımıza olmadık problemler açabilir, maddi ve manevi anlamda zarara uğrayabiliriz. Yıllar yılı çektiğimiz zorluklarla elde ettiğimiz itibarımız bir anlık duygusallığımız dibi görebilir.

Günümüzde gerek şirket ve markalar gerek çalışanlar için önemli bir mecra haline gelen sosyal medyada, akıllı telefon kullanımının artması ile istediğimiz an sosyal ağlara erişebiliyor olmak, anlık olarak hislerimizi ve yaptıklarımızı paylaşabilmemiz avantaj gibi görünse de dezavantajları küçünsenmeyecek kadar çok. 

Sosyal ağların kullanım şeklinin zaman içinde hayatımızı kaplama şekli, eylem tiplerinden pazarlama stratejilerine kadar bir çok alışkanığımızı da değiştirdi. Yeni işler yeni meslekler çıkardı. 

Sosyal medyanın etkileriyle insan iletişimi yönünden de olumlu ve olumsuz sonuçlar baş gösterdi. Duygusal ve mesleki ilişkileri, haber alma ve/veya haber verme şekilleri, ifade biçimleri ve iletişimin alanına giren pek çok şey adeta evrim geçirdi. Sosyal medya ile biten evlilikler, başlayan ilişkiler, duygusal yakınlaşmalar günlük bir olay haline geldi. Bunun yanında, profesyonel meslek yaşantısına da ciddi etkileri olan sosyal medyanın kullanımı tehlikeli bir oyuna dönüştü. Sosyal ağlarda yapılan yorum ve paylaşımlar personel alım süreçlerinde etkili olurken, kurum içi yükselme kararlarında da etkisi gözlemlenmeye başlandı. 

Yaptığınız paylaşımlar işinizden edebilir

Sosyal medya enstrumanları doğru bir şekilde kullanıldığında markaların ürün ve hizmetlerine ilgiyi arttıracak bir pazarlama elamanıdır. Sizi geniş kitlelere ulaştırır. Müşteriler ve potansiyel müşterilerle ilgili bilgi toplamayı, onları tanımayı ve hızlı bir şekilde hedef kitleyle iletişim bağlarının kurulmasına hizmet eder. Bu bağlar iki taraf açısından daha sıcak ve samimi bir iletişim platform oluşturulmasını sağlar. Ancak yanlış kullanıldığında da sosyal medya yüzünden kişisel ve kurumsal itibarınıza zarar gelebilir. Hatta işinizden olmanıza bile neden olabilir. 
Peki, sosyal medyayı kullanırken dikkat edilmesi gereken önemli şeyler nelerdir?

- Dijital ortamda kurumunuzun temsilcisi olduğunuzu unutmayın. Varsa şirketin sosyal medya politikaları çerçevesinde paylaşımlarda bulunun. Şirketinizi sosyal medya üzerinden eleştirmeyin. Ürün ve hizmetleriniz hakkında paylaşımda bulunurken yöneticinizin fikrini alın.  

- Sosyal medyada yorum yaparken temkinli davranın. Bireysel ve kurumsal itibarınıza zarar verecek yorum ve ifadelerden kaçının. 

- İşinizden, iş arkadaşlarınızdan, patronunuzdan şikayet etmeyin. Çalışma arkadaşlarınızı küçük düşürecek tavır ve davranışlardan kaçının. 

- Müşterilerinizden şikayet etmeyin. Can sıkıcı durumlarda kurum içinde meseleyi çzöme yoluna gidin.

- Yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmese bile iş arkadaşlarınız sosyal medya diyaloğunuzu saygılı bir üslupla sürdürün. 

- Haklı yada haksız bir şekilde işten çıkarıldıysanız eski işyeriniz hakkında olumsuz konuşmaktan kaçının. Sosyal medyada kendinizi rahatlatmak için sarf ettiğiniz yorumlar iş arayışınızda aleyhinizde delil olarak kullanılacaktır. 

- Şirket için gizli sayılabilecek bilgi ve belgeleri Facebook, Twitter, LinkedIn gibi ortamlarda paylaşmayın. Hatta bireysel mesajlar içinde de paylaşmamaya çalışın. Çünkü yanlışlıkla dokunacağınız bir buton istenmeyen sonuçlar doğurablecektir.

- Sosyal medya şirketiniz için paylaşılacak içerikler konusunda yöneticiniz ya da bir iletişim uzmanıyla koordineli olun. 

- Kaş yapayım derken göz çıkarmak istemezsiniz. Şirket adına paylaşacağınız içeriklerin, iletilerin telif haklarını ihlal etmediğinden kurumunuzu zor durumda bırakmayacağından emin olun.

- Saldırgan tavır sergilemek, fikir ayrılığı gibi meselelerde hakaret etmek önce size zarar verecektir.

- Tatil ve eğlence fotoğraflarınız için özel listeleri kullanabilirsiniz. 

- Duygusal yoğunluk yaşadığınız anlarda (üzgün, kırgın, öfkeli) ruh halinizi yansıtacak kontrolsüz iletiler paylaşmaktan kaçının. Dijital ortamlarda da son pişmanlık fayda vermez sözü geçerlidir.

 - Din, terör, siyaset, spor, cinsellik gibi konularda yorum yaparken itibarınızı tehlikeye sokacak tavır ve davranışlardan uzak durun. 

- Samimi ve dürüst olun. Çalıştığınız şirket adına gerçekleştiremeyeceğiniz vaatlerde bulunmayın. Marka itibarınızı kaybetmek saniyeler üzerinde olabilir. 

- Rakip firmalar hakkında olumsuz görüş bildirmeyin, onlara karşı karalama kampanyaları yürütmeyin. 

- Sosyal medyada kabul görmüş davranış biçimleri aslında masum olmayabilir. Farkında olmadan yasaları ihlal etmenize hatta yargılanmanıza neden olabilir. 

Bu nedenle sosyal medyada paylaşım yaparken hakaret, iftira ve nefret söylemleri gibi suç kapsamına girebilecek paylaşım yapmaktan çekinin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim. Yorumunuz onaylandıktan sonra yayına girecektir. İyi günler...

Sosyal Medya

Dijital Pazarlama

İnfluencer

Teknolojik

Google Gündemi

Pazarlama

Yeni Trendler

Tarihli